This Thing We Call Love - Del 13

Tidigare:
Snart var det bara jag och Justin kvar. Pinsam tystnad uppstod... Ingen verkade veta vad vi skulle dra upp för att starta ett samtal så Justin gick in i vardagsrummet, sträckte ut sig i soffan och satte på tv:n med fjärrkontrollen. Jag satte mig i fåtöljen och drog in fötterna under mig.
Jag satt i mina egna tankar medans Justin zappade fram och tillbaka mellan tvkanalerna. Han skrattade åt något på tv:n.
-         Du liknar Heidi Montag på något sätt, sa han och jag tittade förvånat upp från mina rosa naglar.
Han kollade på mig. Jag höjde ett ögonbryn,
-         Var det menat som en komplimang eller? frågade jag.
-         Jo... det var det, sa han och kisade mot mig.
-         Hah! På vilket sätt är det en komplimang, hon är ju typ gjord av plast, fnös jag.
-         Hon är snygg iallafall, sa han och försökte rycka på axlarna.
-         Så du gillar tjejer som smälter i solen? frågade jag och skrattade.
(Heidi Montag)
Klockan var nu tre och jag hade varit här mycket längre än vad jag brukade vara. Ytterdörren öppnades och Justin sträkte på sig för att kika ut i hallen.
-         Yo! sa han och flinade.
-         Hej, sa Jeremy ute i hallen. Vart har du Abby och ungarna?
-         Jag sitter här! ropade jag och sträkte ut handen så de skulle se den genom dörrhålet.
-         Jazzy och Jaxon vart trötta efter en tur till lekparken så jag lade dom, sa Justin.
Jag reste mig upp ur den bekväma fåtöljen,
-         Då tar jag och drar nu då, sa jag och Justin tittade på mig.
-         Neej, snälla gå inte! sa han sarkastiskt och flinade.
-         Joo, jag måsteee! sa jag. Ska på fest så måste fixa iordning mig.
-         Jasså, vad kul! sa Jeremy som nu hade kommit in i vardagsrummet.
-         Yep, sa jag och nickade innan jag drog mig ut i hallen.
Jeremy var genast på plats för att betala mig.
-         Men ge dig, sa jag och skrattade. Jag ska inte ha något!
-         Jag kan ta det! ropade Justin från soffan.
-         Du har väl så att det räcker, sa Jeremy och sträkte fram pengarna mot mig.
Jag tog motvilligt emot sedlarna och vek ihop dom innan jag stoppade dom i fickan på mina shorts.
-         Hejdå, sa jag och vinkade med ena handen.
-         Hejdå, ropade Justin.
-         Hejdå, sköt om dig! sa Jeremy.
-         Det ska jag göra!
*
Jag hann bara hem och packa ihop grejer innan jag skulle iväg igen. Nathalia var redan hemma hos Rosalynn som vi skulle fixa oss hos. Hon bodde närmast platsen där festen skulle hållas, dessutom var hennes föräldrar inte hemma så det var ju en fördel eftersom vi skulle sova där och om vi kom hem packade behövde vi inte oroa oss för att bli påkomna. När jag kom fram ringde jag på dörren och Rosalynn kom och öppnade.
-         Kom in, jag håller på att locka Nathalias hår där uppe, lås efter dig, sa hon och sprang upp igen.
Jag låste dörren bakom mig och vandrade upp för trappen och in i Rosalynns stökiga rum.
-         Du skulle verkligen behöva städa här inne! sa jag och skrattade. Fy vad varmt det är!
Jag gick och öppnade fönstret och släppte in den något svalare eftermiddagsluften.
-         Ja vad bra, du kan ju få städa om du vill! sa Rose och firade av ett fejk léende som såg högst creepy ut.
-         Vad var det där för min? Värsta rapefejset! sa jag och skrattade igen, Nathalia och Rose stämmde in i skrattet.
Jag lade försiktigt ner mina svarta pumps och min havsblå klänning på sängen så att den inte skulle bli skrynklig och började sminka mig i matchande färger. Därefter lockade jag håret i stora, luftiga lockar.
När vi kom fram till festen var det redan fullt ös och musiken hördes flera kvarter bort. Fönster och dörrar var öppna för att man skulle kunna överleva inne i det varma folkhavet. Klockan var nu strax efter sex och festen hade nästan precis börjat men det var redan fullt med folk. Vi gick upp för den långa trädgårdsgången och klev bara in i hallen eftersom dörren endå var öppen. Där inne motte vi och hälsade på Isabella som höll i festen. Vi började genast knuffa oss igenom folkmassan för att komma till det stora vardagsrummet där drickan fanns. Vi hällde upp varsit glas med någon slags dricka som innehöll alkohol. Nathalia tog en klunk och grimaserade.
-         Äckligt? frågade jag.
-         Va?! skrek hon.
-         Äckligt frågade jag! skrek jag.
-         VA?!
-         JAG FRÅGADE OM DET VAR ÄCKLIGT!
Hon skrattade och nickade sedan. Rosalynn tog en klunk,
-         Så farligt var det inte! sa hon och ryckte på axlarna.
Nu var det min tur att smaka och det var faktiskt inte så farligt, det smakade beskt men inte så att man ville spy upp det igen.
Vi kämpade oss in mot mitten av rummet där folk stod och dansade och började sakta röra oss till den dunkande musiken.
Efter ett antal fler drinkar och efter att ha stått och grindat i tre timmar drog jag med mig Nathalia och Rose ut på bakgården där folk stod och rökte för att ta lite luft. Jag drog med dom till en bänk som stod på den fina gräsmattan och vi satte oss klumpigt ner, lite fulla.
-         Aah, andades jag ut och tog några djupa andetag av den svala kvällsluften.
Det började nästan skymma lite.
-         Det här är en helgrym fest! sa Rose och vi kunde inte annat än hålla med.
Vi vart tysta och jag funderade ett tag innan jag rätade på ryggen och sa:
-         Jag satt barnvakt med Justin idag.
Nathalia nickade innan hon fattade att jag sa med Justin och kollade storögt på mig innan hon sa:
-         Vad gjorde ni snyggingar då? sa hon och blinkade, jag puttade till henne så att hon for in i Rose som satt längst ut på bänken så att hon höll på att ramla av den.
Vi skrattade hysteriskt allihopa och Nathalia hjälpte Rose att sätta sig tillrätta igen.
-         Vi tog ungarna till lekparken, jag fick hans nummer och sen lagade vi pannkakor och kollade på tv, sa jag.
-         Fick du hans nummer?! skrek Nathalia och jag hyshade henne. Jag tror en viss Bieber gillar en viss Abigail.
-         Hah, jag har ingen chans mot Heidi Montag, sa jag och skrattade.
-         Va? frågade Rose och kollade oförstående på mig.
-         Han tyckte jag var lik Heidi Montag och då frågade jag om det var en komplimang och då sa han att hon var snygg, så jag antar att han gillar tjejer som är gjorda av plast, förklarade jag.
-         Han tycker ju i alla fall att du är snygg, sa Nathalia och blinkade.
Nu var det min tur att se oförstående ut.
-         Men han tycker ju Heidi Montag är snygg och eftersom han tycker du är lik henne så måste han ju tycka att du är snygg! sa hon och slog ut med händerna.
Jag lutade mig bakåt mot ryggstödet på bänken och kollade mot huset och fick syn på ett bekant ansikte som letade sig ut genom trängseln...
Bambambam, cliffhanger! Haha, nej men kommentera för kapitel "fjårtån" ;)


Kommentarer
Postat av: linn

skriiiiiiiiiiv mera !! love it!

2011-08-07 @ 19:04:03
Postat av: Linnea =)

Meeeeeeeer!!

2011-08-07 @ 19:19:22
Postat av: emma

AAAAAASSSSS BRAAA!!! :D

2011-08-07 @ 20:39:09
Postat av: Lisa'

GRYMT! , Längtar tills nästa del kommer!! :)

2011-08-07 @ 21:04:50
Postat av: ella

jättejättejätte braaaaa :D man vill bara läsa meeeer :D

2011-08-07 @ 22:33:35
Postat av: Anonym

jätte bra! mera :D

2011-08-07 @ 23:34:21
Postat av: Anonym

mer! ;D

2011-08-08 @ 10:51:20
Postat av: fanny

Åååh va bra!

2011-08-08 @ 11:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback