This Thing We Call Love - Del 9

Tidigare:
Där lekte vi ett tag innan jag hörde dörren slå igen där nere och Jeremys röst fyllde huset, han lät glad. Jag hörde steg i trappan och jag kikade ut genom springan mellan dörren och dörrkarmen. Ute i hallen gick en kille förbi... En kille som definitivt inte var Jeremy...
Jag tog upp Jaxon på armen och smög fram mot dörren. Jag hann precis se honom stänga dörren längst bort i korridoren bakom sig. Jag backade in i rummet och väntade på att han skulle komma ut igen.
Efter bara några minuter hörde jag att dörren öppnades och jag skyndade mig fram till dörren igen. Jag stannade chockat i dörröppningen och spärrade upp ögonen. Killen kollade nu upp från sin mobil och stannade när han såg mig stå där i dörren och han verkade minst lika förvånad som mig. Jag stog där som en idiot och bara stirrade. Jag var totalt starstruck, kunde inte göra något annat än bara glo! Han lade snabbt ner mobilen i fickan och skyndade sig fram till mig.
-         Försiktigt, sa han och syftade på Jaxon som vred sig i mitt grepp och nästan ramlade ur famnen på mig.
-         Oj, heh, jag... eh... förlåt! sa jag och rodnade som aldrig förr. Jag lät honom ta Jaxon och Justin kramade om honom.
-         Oh, jag är Justin förresten, sade han, firade av ett charmigt léende och sträckte ut sin lediga hand.
-         Abigail, sa jag och skakade den tafatt.
Vad är det med dig?! Du är aldrig såhär runt killar! Varför nu?! Ta dig samman! tänkte jag och kämpade för att samla mig och bete mig någorlunda normalt.
-         Ovanligt namn, sa han men lade snabbt till:
-         Men det är fint!
-         Pfft, nej det är det inte! Kalla mig Abby i stället, log jag.
-         Ehm, jag måste gå... Vi ses Abby, sa han och gav mig Jaxon.
-         Ses, sa jag i ett misslyckat försök att låta cool.
Han dröjde med blicken på mig innan han tittade bort och gick iväg ner för trappen.
Erin kom snart in i rummet och meddelade att jag kunde gå nu om jag ville. Jag tackade och lät henne ta över. Jag gick ner för trappen och ut i hallen för att sätta på mig mina skor. När jag stog där och fummlade med skorna råkade jag höra Justin och Jeremy prata inne i köket. Jag stannade upp och lyssnade.
-         Vem var det där? frågade Justin lågt.
-         Vem då?
-         Tjejen som var där uppe med Jazmyn och Jaxon?
-         Jasså, jo det är Abby, hon sitter barnvakt åt ungarna, sa Jeremy.
-         Förvarna mig gärna nästa gång du tänker anställa en snygg tonårstjej att göra något här i huset, sa han och Jeremy skrattade.
Jag tog min väska som jag släppt ner bredvid dörren.
-         Hejdå! ropade jag och skyndade mig ut genom dörren innan Jeremy hann ge mig betalt, jag hatade att ta emot pengar av andra än mamma eller pappa, dom kunde mer än gärna få ge mig pengar.

'Ah! Vad skämmiiiigt!' skrev jag i ett sms som jag skickade iväg till Nathalia och Rosalynn.
'Vad?!' fick jag nästan genast tillbaka av båda.
'Jag brukar inte vara så konstig när jag snackar med killar right?'
N: 'Nej, inte direkt' R: 'Nej, inte vad jag märkt...'
'Och gissa vad! Bara för det betedde jag mig som någon himla idiot när jag träffade honom!'
N: 'Va? Vem honom?' R: 'Vem snackar du om?'
'JUSTIN BIEBER!'
N: 'Va?! Omg! Träffade du honom?!' R: 'Va? Nä, sluta skoja.'
'Jag skämtar inte! Han måste trott att jag var nån jävla blondin med en hjärncell. Max!'
N: 'En snygg blondin med en hjärncell ;)' R: 'Kanske för att du är en? Men vet du, jag gillar dig endå :)'
'Ha-ha, snälla kompisar jag har!'
N: 'Ring mig sen så får du berätta hela historien!' R: 'Är inte det vad vänner är till för?'
'Visst, det ska jag göra!' skickade jag till Nathalia när jag svängde in på min gata.
-         Hemma! ropade jag och slängde igen dörren.
Inget svar; vilket betyder att jag är ensam hemma. WOHO, PARTY! Jag sparkade av mig skorna, låste dörren och sprang upp på mitt rum. Jag pluggade in min Ipod i högtalarna och satte på min senaste favoritlåt.
Jag fick ett litet ryck och började dansa runt och städa lite i mitt stökiga tonårsrum. Så fort jag var klar ringde jag till Nathalia och sa att hon skulle komma hem till mig så skulle jag berätta hela historian...
Sämsta bilden jag vet... Och om någon vet vilket mått man ska skriva in när man ska bädda in ett videoklipp så att man inte får med självaste klippet utan bara "det vita längst ner" berätta gärna ;) Enjoy och nu vill jag ha 6+ kommentarer :)
Märkte nu att klippet inte funkar på min dator, men jag kan se det på min mobil? Hur är det med er, kan ni se det? Tacksam för svar! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer!:)

2011-08-01 @ 19:24:25
Postat av: Bell'

otroligt bra ! ;))

2011-08-01 @ 22:28:11
Postat av: Camilla

http://www.designadinblogg.se/lagg-in-youtube-klipp-utan-bild/



Awesome va? xD

2011-08-01 @ 23:41:23
Postat av: Anonym

Mera !

2011-08-02 @ 22:57:29
Postat av: Anonym

Meeer !

2011-08-02 @ 22:58:11
Postat av: Anonym

Meraaa ! :)

2011-08-02 @ 22:58:48
Postat av: Anonym

Mermermer ! :D

2011-08-02 @ 22:59:21
Postat av: nour

vrf lägger ni inte upp 3 för varje dag sjukt spännande D:

2011-08-03 @ 13:11:15
URL: http://juztawesome.blogg.se/
Postat av: bieberl

Shit skitbra läntgar till nästa chapter :D

2011-08-03 @ 14:13:07
Postat av: m

mera :)

2011-08-03 @ 16:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0