This Thing We Call Love - Del 21

Tidigare:
-         Jag har velat säga, säga det här ett tag nu... började han.
-         Jag, jag gillar dig..., längre hann han inte förän dörren slets upp.
-         Abby? Är du här?!
Jag kollade på Justin som bestvärat såg på mig.
-         Jag är här, Rose! ropade jag.
-         Kom! Det är vår låt! hon tog tag i mig och drog iväg mig.
Jag såg ursäktande på Justin där han stod ensam i korridoren.
"Snälla förlåt mig för att jag lät henne dra iväg mig!"
J:"Det är lungt, du behöver inte säga något. Men är du hemma imorgon?"
"Japp, jag är ensam."
J:"Okej, bra. Träffa mig i parken klockan 13.30 imorgon, vid dammen."
"Okej. Vi ses då!"

Nästa morgon
Jag drog efter andan och satte mig spikrakt upp i sängen. Det var alldeles tyst. Det enda ljudet som hördes var små, lätta dunsar mot fönsterrutan då och då när de små, små regndropparna träffade fönstret. Great, regn första dagen av sommarlovet! Jag suckade tungt och lade ner huvudet på kudden igen. Jag blundade hårt och försökte skaka av mig mardrömmen som fortfarande hängde sig kvar i mitt undermedvetna. Jag slog långsamt upp ögonen igen och vred huvudet så att jag kunde se klockan som stod på mitt nattduksbord. Holy...! Klockan visade siffrorna 12:38, alltså skulle jag vara i parken om knappt en timme! Jag slängde av mig täcket och satte mobilen på laddining innan jag, så fort jag kunde utan att ramla, sprang ner för trappen och in i köket. Kollade stressat igenom kylskåpet. Jag hällde upp yoghurt i en skål och hällde sedan på flingor, lite för mycket. Jag slevade fort i mig yoghurten och lyckades drälla både här och där. Jag torkade fort upp kladdet innan jag kastade mig duschen. Jag chansade på att det var en aning kallare idag och tog därför på mig ett par blå jeans istället för shorts. När jag kom ner i hallen satt Emilio och väntade på dörrmattan.
-         Har du inte vairt ute idag? frågade jag även fast han självklart inte skulle svara.
Jag drog på mig skinnjackan över min grå t-shirt.
Jag bestämde mig för att ta med honom och hakade fast kopplet i hans halsaband.
*
Nu gick jag på den breda gången som gick genom parken med Emilio vid min sida. Vädret fick en att känna sig deprimerad, det grå ljuset och dimman som låg över staden fastän det var mitt på dagen. En bit fram, vid bänken intill dammen såg jag en kille vanka av och ann. Jag satte mig ner på huk bredvid Emilio.
-         När jag säger så springer du fram till killen där, okej? viskade jag i hans öra med ett flin på läpparna.
-         Gå! sa jag, knäppte loss kopplet och viftade med ena handen för honom att springa.
Emilio kollade på mig,
-         Gå! Spring! skrattade jag och puttade på honom.
Han började springa i full fart, mot Justin. Jag såg léende på när Justin förvånat kollade upp på hunden som kom springandes emot honom. Emilio hoppade genast på Justin som försiktigt klappade honom. Justin satte sig på huk bredvid honom och höll fast honom i halsbandet. Han sa något innan han kollade sig omkring. När han såg mig sken han upp en aning. Jag vinkade och log medans jag började gå emot honom. Justin släppte Emilio som genast sprang tillbaka till mig. Han ställde sig upp och log mot mig. Som vanligt drog han in mig i hans varma famn,
-         Hej, mumlade han i mitt hår.
-         Så det här är Emilio? frågade han när han släppte mig och klappade Emilio över huvudet.
-         Japp, det här är mitt lilla busfrö, flinade jag.
Justin kollade upp mot himlen.
-         Ser ut att börja regna snart, sa han.
Han vände sig om,
-         Kom, sa han och började sakta gå längs med gången.
Jag tänkte precis fråga vad han hade velat säga igår när ett högt muller hördes ovanför våra huvuden. Åskan var som en startsignal, regnet började ösa ner och fler öronbesövande muller hördes. Emilio trampade nervöst bredvid mig.
-         Kom, jag har min bil där uppe på parkeringen! skrek Justin.
Han började springa över den våta gräsmattan med mig och Emilio hack i häl.
När vi nådde bilen öppnade han fort bakluckan.
-         Hopp in, uppmanade jag Emilio och han lydde.
Justin smällde igen bakluckan och vi sprang mot varsin bildörr. Genomblöta hoppade vi in i framsätet och smällde lättat igen bildörrarna.
Där satt vi igen, tysta i Justins bil. Jag fällde ner solskyddet och precis som jag hade trott så satt det en spegel på insidan. Mitt hår var stripigt och blött och mascaran hade lämnat mörka spår efter sig under mina ögon. Jag började skratta åt mig själv. Justin såg undrande på mig.
-         Se så jag ser ut! skrattade jag och kollade ner på mig själv. Min tröja låg klistrad mot kroppen och mina jeans satt obehagligt tight. Justin kollade spå sig själv i backspegeln och stämmde sedan in i mitt skratt. Han fångade min blick och vi blev genast tysta. Han svalde och vände bort huvudet för att i några sekunder titta ut på ovädret innan han allvarligt såg tillbaka på mig.
-         Abby?
-         Ja, Justin?
-         Vad jag försökte säga igår var att..., han drog ett djupt andetag. Jag gillar dig, mer än som en vän, sa han snabbt och andades ut, lättad över att ha fått det sagt.
Jag stirrade på Justin som otåligt väntade på min reaktion. Fjärilarna i min mage fladdrade som aldrig förr. Jag kunde inte hjälpa det; jag sken upp i ett stort léende.
-         Jag gillar dig också, Justin. Mer än som en vän.
Han skrattade till, lättat. Han började långsamt luta sig närmre.

Sorry för bildlöst kapitel men jag måste gå nu och skolan börjar imorgon så jag kände att jag var tvungen att uppdatera nu. Uppdateringen kommer nog bli ännu sämre nu :/ Men jag ska försöka skriva i förväg så långt jag kan när jag har tid! :) Kommentera för kapitel 22!
BieberLove ♥

Kommentarer
Postat av: melina

grymt bra :D

2011-08-22 @ 19:54:15
Postat av: Ida - Usa 12/13

superbra :)

2011-08-24 @ 20:00:51
URL: http://bloggida.blogg.se/
Postat av: mimmi

awesome ! :D

2011-08-27 @ 12:30:40
Postat av: Linnea

Jätte bra :)

2011-09-03 @ 09:07:29
Postat av: ina

fin blogg, lämna en kommentar vad du tycker :)

2011-09-05 @ 15:53:55
URL: http://mybiebrstory.blogg.se/
Postat av: Elwira

fin blogg, bra novell, as bra del, ! älskart!

Postat av: Sonja

Din novell är super bra! Följer dig varje dag! =)

-

Du skulle göra min dag om du kikade in på min JB novell blogg!

-

Vill du länkbyta sötnos?

2011-12-28 @ 18:12:24
URL: http://jssmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0