This Thing We Call Love - Del 19

Tidigare:
J:"Hejsan min sköna, haha. Vill du hitta på något med mig imorgon efter skolan?"
"Gärna!"
J:"Bra... så jag skjutsar dig efter skolan imorgon också då."
"Visst, visst. Men då får du skjutsa mig till skolan på torsdag också... ;)"
J:"Sure ;)"
Jag kollade på klockan. Den var snart tolv, så jag gick för att borsta tänderna, bytte om och kröp sedan ner under det varma täcket.
Det irriterande, högljudda pipandet väckte mig som vanligt. Jag sträckte mig mot nattduksbordet och lät min hand falla ner på "stäng av knappen". Så låg jag ett tag innan jag kände att jag var tvungen att gå upp. Jag hoppade genast in i duschen det varma vattnet fick mig att piggna till ordentligt. Jag tassade in i mitt rum igen och klädde på mig. Därefter gick först in till Rachel och väckte henne innan jag gick ner för att äta en liten frukost bestående av en smörgås och ett glas juice. Efter frukosten insåg jag att jag hade rätt mycket tid på mig innan jag var tvungen att bege mig mot skolan så jag gick upp på mitt rum och fönade håret. Jag försökte sminka över rivsåren så gott som det gick, men man kunde fortfarande skymta tre smala, utbuktande, röda streck. När jag var klar med det hade jag fortfarande tid över och bestämde mig för att locka håret.
Min mobil vibrerade i min ficka och jag tog snabbt upp den. 
J:"Kommer om två minuter!"
"Okej! Jag väntar ute på gatan!"

Jag gick ner, tog fram kartongen med mina nya blommiga klackar och satte försiktigt i fötterna.
Jag öppnade ytterdörren och ropade,
-         Jag går nu! Hejdå! sen stängde jag dörren och vandrade vingligt ner för grusgången och ut på trotoaren.
Det var inte första gången jag använde högklackat, men den smala klacken sjönk ner mellan de små stenarna vilket gjorde det svårt att gå.
Jag lutade mig mot stenmuren och väntade på att min skjuts skulle komma. Den svarta Range Rover'n rullade snart upp framför mig och jag gick fram till den och öppnade dörren. Jag hoppade in i framsätet bredvid Justin, smällde igen dörren och kollade sen vagt léende på Justin. Han log stort tillbaka och busvisslade.
Jag skrattade hjärtligt och skakade på huvudet.
-         Så vart drar vi efter skolan? frågade Justin efter någon minuts tystnad.
-         Ja... Det är frågan, men vi kan väl i alla fall undvika att åka hem till mig? sa jag och bet mig i läppen.
-         Visst, men, eh, jag ska bo med mamma ett tag nu... Tänkte bara att du ville veta, sa han.
-         Men då kan vi väl åka dit? Snälla! Jag skulle gärna vilja träffa din mamma! sa jag entusiastiskt och Justin sneglade på mig.
-         What ever you want, sa han, ryckte på axlarna och skrattade åt min entusiasm.
Vi rullade snart in på skolparkeringen och vi båda klev ur bilen. Justin låste bilen och lade ner nyckeln i fickan.
Folks uppmärksamhet drog till oss och de undrade säkert om det var något på gång mellan oss eftersom jag fick skjuts till skolan av självaste Justin Bieber.
Under lunchen fick jag utav Nathalia reda på att jag låg högt på listan av populära samtalsämnen.
-         Typ hela skolan har fått reda om din och Ashleys lilla konflikt igår på träningen, sa hon när hon satte sig bredvid Justin, snett emot dig.
Sen kollade hon ner på Justins specialmat.
-         Lyckos dig, du slipper skolmaten, muttrade hon.
Jag himlade med ögonen och stack gaffeln genom en bit sallad. Såklart skulle alla fått reda på det inom 24 timmar; cheerleaderteamet innehöll några av skolans största skvallerbyttor.
Någon knackade mig på axeln och jag kollade upp på den blonda tjejen som hade blivit helt till sig av Justin när han intog matsalen hans första skoldag här. Hon log mot mig.
-         Är du och Justin tillsammans? frågade hon och jag spärrade förvånat upp ögonen.
Justin satte i halsen av förvåning och hostade till på andra sidan bordet. Min blick föll på honom och han kollade förvånat upp på mig men fortsatte sedan hosta i en servett.
-         Eh... Nej, vi är bara vänner... Hurså? frågade jag tveksamt.
-         Åh, okej, jag hörde bara att du åkte med honom till skolan idag, sa hon ryckte på axlarna.
-         Ja.. Vi är inte tillsammans i alla fall, sa jag och kliade mig på armen.
Tjejen nickade lite och gick sedan därifrån.
-         Great, nu kommer snart jag och Justin vara de mest omtalade personerna här på skolan, suckade jag.
-         Hah, jag är van, skrattade Justin. Jag ligger nog på listan över några av de mest omtalade i världen.
Under dagen verkade rycktet bli större och jag blev flera gånger utfrågad om det. Nu satt jag på historielektionen och levde nog mer i framtiden än i dåtiden. Jag tänkte mest på vad jag och Justin skulle göra när det ringde ut från den här lektionen. Jag sneglade på klockan var femte minut som att det skulle få tiden att gå fortare. Snart ringde det äntligen ut och jag gick mot mitt skåp för att hämta min väska.
Utanför skolbyggnaden stod Justin och väntade med bilen som bestämt. Jag hoppade snabbt in och han började köra mot vår slutdestination.
-         Vi bor hos min mormor och morfar... Eftersom vi är borta större delen av året och ja... sa han och kliade sig i bakhuvudet innan han lade tillbaka handen på den svarta skinnratten.
Jag nickade och kollade ut genom fönstret. Vi körde genom ett kvarter med medelstora tegelhus och han körde snart in på en uppfart där det redan stod en annan bil.
Justin var snabbt ute ur bilen och framme vid trappen där han kramade om en kraftig man som jag antog var hans morfar. Jag knäppte av mig bältet och klev ur bilen. När dörren smälldes igen och jag gick runt bilen föll hans uppmärksamhet på mig och jag stack ner händerna i bakfickorna på mina byxor.
-         Och vem är denna unga dam? frågade Justins morfar med ett léende när jag kom fram till dem.
-         Morfar, det här är min vän Abby, Abby, det här är min morfar Bruce Dale, presenterade Justin.
-         Trevligt att träffa dig Abby! log Bruce och sträckte fram sin stora hand.
Jag tog den och skakade den långsamt,
-         Trevligt att träffa dig Mr. Dale, sa jag artigt
-         Snälla, kalla mig Bruce, skrockade han och jag nickade.
Justin trängde sig förbi sin morfar och in i huset.
-         Hej, Justin gubben, hörde jag en kvinnoröst säga.
En kort brunhårig kvinna kramade om honom och pussade honom på kinden.
Justin kramade tillbaka och kramade sen den andra äldre kvinnan som stod bredvid. Det måste vara hans mamma och mormor.
-         Mamma, mormor, det här är min vän Abby, Abby det här är min mamma Patricia Mallette och min mormor Diane Dale, sa han och pekade.
De log stort och varmt mot mig och jag log tillbaka, lite generat.
-         Kalla mig Pattie, sa hans mamma och skakade min hand.
-         Kom, sa Justin, tog mig i handen och drog med mig in i huset.
-         Det här är mitt rum, sa han och skrattade lite.
Jag klev försiktigt in och kollade runt i rummet. Det var inte så stort, väggarna var hälften vita och hälften blå med Toronto Mapel Leafs på.
-         Vad gulligt! fnissade jag.
-         Jag har haft det sedan jag var liten, sa han och log.
Sen tog han tag i mig och visade mig resten av huset. Tillslut satt vi i soffan i deras mysiga vardagsrum. Ett par bilder ovanför den öppna spisen fångade min uppmärksamhet och jag gick nyfiket fram för att kolla på dem.
Det var bilder på en liten pojke,
-         Är det här du? frågade jag leende och höll upp en foto mot Justin.
-         Japp, sa han och var snabbt framme bredvid mig.
Jag beudrade bilderna, det var bilder på Justin och Justin tillsammans med sin morfar, mormor och mamma.
-         Gud så söt! sa jag när jag fick syn på en bild av en liten Justin som kramade en nallebjörn.
Justin skrockade lågt och kollade på en bild av honom själv tillsammans med hans morfar.
-         Min morfar är inte bara min morfar, han är min bästa vän, sa Justin och log snett. Ibland är det riktigt svårt att vara ifrån honom så länge... sa han och jag kunde se hur hans ögon tårades lite.
-         Aw, kom här, sa jag och sträckte ut armarna mot honom.
Han klev in i min famn och kramade om mig hårt. Så stod vi för ett tag. Tysta.

Snart blir det mer kärlek! Jag lovar! :]
Ni får nog snart ett kapitel till ;)
BieberLove

Kommentarer
Postat av: Melina

Superbra (:

2011-08-14 @ 11:42:59
Postat av: Frida

awsome! :)

2011-08-15 @ 00:46:20
Postat av: Linnea

Meeeer :D

2011-08-15 @ 10:18:57
Postat av: Fanny

Jätte bra!

2011-08-15 @ 22:29:27
Postat av: Camilla

Skitbra :D

2011-08-15 @ 23:16:46
Postat av: Anonym

Fy fan vad bra mer!!!!

2011-08-15 @ 23:58:35
Postat av: Lisa'

meeer!:)

2011-08-16 @ 14:31:07
Postat av: Melina

Super!

2011-08-17 @ 11:50:52
Postat av: Henny

GRYMT

2011-08-18 @ 19:09:29
URL: http://bookofbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0