This Thing We Call Love - Del 15

Tidigare:
Ryan släppte av oss vid Rosalynns hus och vi tackade för skjutsen. Rosalynn låste upp dörren och vi gick trötta in i huset. Vi slängde in min klänning i tvättmaskinen för att mamma eller pappa inte skulle känna lukten utav alkohol sen gick vi upp och la oss.
Jag hörde viskande och fnittrande.
-         Sh, låt mig sova, mumlade jag mot kudden och vände mig om på luftmadrassen.
De började skratta och jag öppnade försiktigt ena ögat.
-         Aaah! skrek jag och backade snabbt bakåt.
-         Ta bort den! skrek jag innan jag plötsligt rullade av madrassen och ner på golvet.
Nathalia och Rosalynn tog sig för magen och vek sig dubbla utav skratt.
-         Men ta bort den då! Fort! skrek jag när den började krypa mot mig.
Rosalynn satte ner handen framför den och den kröp tvekande upp i den.
-         Din bror kommer döda dig när jag berättar! sa jag och kunde inte hålla mig för skratt jag heller.
De visste att jag hatade spindlar och vågade knappt sova över hos Rosalynn på grund av hennes storebrors jättespindel till husdjur.
-         Ta ut den härifrån, nu! sa jag och kastade en kudde.
-         Försiktigt! Annars lägger jag den i håret på dig, sa hon och kom närmare.
-         Okejokej! Få bara ut den härifrån, nu! kved jag.
Jag suckade när jag såg att klockan bara var elva.
Vi åt frukost och sen fixade vi min klänning innan jag var så tråkig så att jag cyklade hem.
-         Nej, kom igen! Stanna! bad Nathalia och gjorde en ledsen min.
-         Nej, jag känner mig som en total uteliggar, jag måste ta en dusch och det snabbast möjligt, sa jag och kramade om dom innan jag skyndade mig hem för att inte bli sedd av allt för många personer.
När jag kom hem mötte mamma mig i hallen. Hon ville höra allt om festen igår.
Och jag berättade allt, nästan... Jag berättade om att vi hade träffat Justin och killarna och att jag hade blivit "osams" med Ashley, drickan och bråket höll jag för mig själv.
Jag klev in i duschen och vred lättat på det varma vattnet. Jag skruvade ner värmen några grader, pappa duschade varmt året om men jag duschade nästan alltid kallt på sommaren. Efter en tio minuter lång dusch drog jag min handduk hårt runt kroppen och smög in i mitt rum. Jag tog på mig första bästa plagg jag hittade i min garderob som var bekvämt och lade mig på sängen. Jag sträckte försiktigt ut handen mot mitt ena nattduksbord och letade runt med handen efter min mobil. En duns hördes.
-         Crap, mumlade jag och rullade över till kanten.
Jag sträckte mig ner till jag fick tag på mobilen och vände den lånsamt så att skärmen var uppåt. Puh! Inga sprickor.
"Justin Bieber
Text Message"
Jag öppnade det och läste snabbt igenom det.
"Hade kul igår! Tills den där tjejen kom... Vem var det?"
"Ugh... Det var Ashley, fetaste bitchen."
J:"Så farlig kan hon väl endå inte va?"
"Tro mig, jag skulle kunna kasta ner henne från eifeltornet utan att få skuldkänslor."
J:"Åh, okej... då tror jag dig, haha!"
"Haha, bra. Hur är det med bollarna? ;)"
J:"Jag satte mig naken i frysen så det är bra nu, vill du känna?"
"Eh... Nejtack..."
J:"Förlåt! Det var Chaz och Ryan! :$"
"Hahaha, ska jag tro på det? ;)"
J:"Tro vad du vill, men så var det!"
"Haha, okej. Jag tror dig!"
J:"Bra ;)"

*
Jag höjde volymen och la mig på sängen igen. Klockan var snart 6 och det var ganska mörkt ute. Inte för att det började bli sent, det är ju trots allt sommar, utan för att det hade blivit mulet under dagen. Min mobil vibrerade på min mage. Jag satte mig upp och skruvade ner ljudet innan jag svarade.
"Hallå?"
J:"Hej, du har beställt en pizza kalsone, men du har inte hämtat den." sa han med utländsk brytning.
"Justin, jag vet att det är du." flinade jag.
J:"Det är inte allsdet jag!" sa han och då bröt skratten ut i bakgrunden.
"Hahaha, där avslöjade du dig själv! Om du vill busringa någon så borde du nog ändra till dolt nummer först, dessutom hörde jag Chaz och Ryan i bakgrunden och din brytning suger." skrattade jag.
J:"Va? Haha skojar du med mig? Jag är en professionell busringare, hur kunde jag glömma att byta nummer?!" sa han och skrattade.
J:"Men ey, vill du göra nått med oss?"
"Det skulle jag görna vilja göra... om jag orkade."
J:"Jo kom igen! Snällaaa?"
"Nej, jag orkar inte, en annan gång."
"Okejdå. Byebye." sa han och la på.
Det var riktigt varmt i mitt rum och jag kändes hur jag svettades lite i min luvtröja och mjukisbyxor. Så jag drog av mig tröjan och gick och öppnade fönstret. Jag gick ner i köket och fyllde ett glas med is och hällde sedan i Cola. Jag stängde av musiken och satte mig vid mitt skrivbord för att starta datorn.
Jag loggade in på Twitter och kollade runt innan jag bestämde mig för att kolla in Justins twitter. Jag kollade hans senaste tweets.
"Okay, so the king of pranking just screwed up, big time! lol." Stod det i hans senaste tweet, jag skrattade tyst för mig själv och tryckte fort på "follow".
-         Nej! Vad gör du?! Sluta, nej! hörde jag någon väsa innan något dunsade in på golvet i mitt rum.
-         Fönstret är ju öppet ditt smarthuvud!
-         Oups... sa någon annan och någon skrattade lågmält.
En bit in i mitt rum låg en sten på golvet, inte så stor. Jag gick fram till fönstret och kollade försiktigt ut.
-         Heh, hej Abby... sa Justin, log lite och vinkade med ena handen. Bredvid honom stod Ryan och Chaz.
-         Vad gör ni här? väste jag.
-         Du ville ju inte göra något, så vi tog initiativet i egna händer, sa han.
-         Tänk om mamma tror ni försöker göra inbrott, pys här i från! sa jag.
-         Bara om du följer med, flinade Ryan och Justin nickade.
-         Vänta utanför grinden så kommer jag snart, sa jag och stängde fönstret.
Jag bytte ut mjukisbyxorna mot ett par tighta jeans för att den kalla luften inte skulle komma åt mina ben och satte på mig den grå hoodien igen. Jag rusade ner för trappen som ledde ner till hallen.
-         Jag går ut med några kompisar, ropade jag, fällde upp luvan och gick ut innan mamma han börja sin enorma frågestund. Vem ska du vara med? Vart ska ni? När kommer du hem? Blablabla...
Jag gick ner för grusgången och öppnade grinden. Justin och killarna hoppade ner från stenmuren och kom fram till mig. Justin kramade om mig och jag kramade förvånat tillbaka. Vart kom det i från?
-         Vi drar till centrum, sa jag. Här finns inget att göra.
Så vi gick ner till stan' och gick runt där. Vi gick in i parken och killarna satte sig på en bänk.
-         Jag pallar inte gå längre! sa Chaz och lutade sig bakåt.
-         Vart ska jag sitta då? sa jag eftersom deras stora rumpor tog upp hela bänken.
-         Sitt på marken, sa Chaz.
-         Åh nej, jag sitter inte på marken, sa jag.
Jag gick fram och lade mig över alla tre. De suckade, jag skrattade retsamt och lade mig till rätta innan jag tog upp min mobil och kollade runt lite på den medans de pratade hockey.
-         Nu får du hoppa bort, sa Justin och vred på sig där han satt.
De andra höll med så jag reste på mig.
"Mamma
Text Message"

"Kommer du hem nu gumman? Det börjar bli mörkt."

-         Måste hem guys, sa jag och höll upp mobilen bredvid mig.
-         Vi följer med dig, sa Justin men Chaz och Ryan skakade på huvet.
-         Nej, jag orkar inte gå, gnällde Chaz.
-         Jag är inte fem, jag hittar faktiskt hem själv, sa jag och höjde ena ögonbrynet mot Justin.
-         Men jag insisterar, sa Justin och flinade.
-         Okejdå, kom nu, sa jag och började gå.
Vi gick hem under tystnad. Justin verkade kolla på mig varje gång våra handryggar råkade snudda vid varandra. Luften kändes fuktig och svår att andas, det var riktigt kyligt för att vara juni. När vi kom fram till min grind ställde han sig mitt emot mig. Han kramade om mig igen och den här gången kramade jag vänligt tillbaka.
-         Vi ses imorgon antar jag, sa han och log snett.
-         Det gör vi, sa jag och besvarade hans leende innan jag gick upp för grusgången och klampade in i hallen.
-         Hemma! ropade jag och sparkade av mig skorna.

Sådär! Det där var kapitel 15 :) Om ni kommenterar bra så får ni kapitel 16 idag också eftersom jag redan skrivit klart det ;) Om ni har frågor om något; fråga på!
BieberLove ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeer! : )

2011-08-10 @ 13:01:49
Postat av: Lisa'

mer :)

2011-08-10 @ 13:15:26
Postat av: issa

super!! (:

2011-08-10 @ 14:38:29
Postat av: Linnea

Super bra ;D

2011-08-10 @ 14:50:29
Postat av: olivia

mera!! :D

2011-08-10 @ 15:11:25
Postat av: Frida

meeera!! (:

2011-08-10 @ 15:15:38
Postat av: nour

MER :D

2011-08-10 @ 15:51:17
URL: http://juztawesome.blogg.se/
Postat av: Melina

Grymt bra :)

2011-08-10 @ 16:03:32
Postat av: Cloe

kolla min nystartade justin bieber novell blogg kommentera och säg vad du tycker :D http://thetruejustinbieber.blogg.se

2011-08-10 @ 17:50:43
URL: http://thetruejustinbieber.blogg.se/
Postat av: Dani

Vilka bloggar läser du?? :)

KRAM

2011-08-10 @ 18:20:31
URL: http://picsmania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0