This Thing We Call Love - Del 14

Tidigare:
-         Men han tycker ju Heidi Montag är snygg och eftersom han tycker du är lik henne så måste han ju tycka att du är snygg! sa hon och slog ut med händerna. Jag lutade mig bakåt mot ryggstödet på bänken och kollade mot huset och fick syn på ett bekant ansikte som letade sig ut genom trängseln...
Justin pressade sig i mellan två sista personer innan han snubblade ut på altanen tätt följd utav Chaz och Ryan. Han var riktigt snygg i shorts, vans och en turkos t-shirt med en matchande keps. Han kollade sig omkring och jag tog upp min mobil.
"Kolla bakom dig, vid busken" sa jag när han svarade.
Han vände sig förvånat om och log när han fick syn på oss där vi satt nästan gömda bakom busken. Han avslutade samtalet och sade något till Chaz och Ryan innan dom började gå mot oss.
-         Hej, log Justin. Vad gör ni här ute? Partyt är ju där inne!
-         Man får inte röka inne, sa jag och alla kollade förvånat på mig.
-         Ta det lungt! Jag skojade bara! Vi tar lite luft bara! sa jag och sträckte upp händerna.
Justin pustade lättat ut och de skrattade lite lättat.
-          Hänger ni med in? frågade Chaz och pekade med tummen över axeln.
Vi reste oss upp som svar och följde sedan med killarna in igen. Där inne var det varmt som i en bastu och mörkt.
~ Justins Perspektiv ~
Chaz gick först och trängde sig igenom folkmassan. Framför mig gick Ryan och bakom gick tjejerna. Jag kände en hand ta tag i min vänstra och jag kollade bakåt för att få se Abby kolla ner i golvet för att inte snava i sina höga klackar. Hon hade tagit tag i min hand med ena handen och Nathalias med andra. Jag log och puttade till Ryan i ryggen.
-         Ta det lungt, jag kan inte gå snabbare! skrek han för att överrösta musiken, jag flinade bara.
Vi stannade på en relativt öppen fläck i rummet.
-         Jag ska dansa med Abby! skrek jag och höll upp hennes hand. Hennes kompisar log stort och Chaz tog tag i den blondas hand.
-         Jag tar Rosalynn, sa han och Ryan och Nathalia log mot varandra.
~ Abbys Perspektiv ~
Jag tog tag i Justins hand för att inte komma ifrån dom eftersom jag var tvungen att kolla vart jag gick. Vi stannade till och Justin sa direkt att han skulle dansa med mig. Jag protesterar inte!
Nathalia och Rose flinade mot mig innan dom började dansa med Ryan och Chaz.
Justin ställde sig ganska nära och vi började försiktigt röra oss lite. Jag lutade mig framåt mot Justin,
-         Jag vill ha mer dricka, sa jag i hans öra och han började gå mot bordet med dricka.
Jag fyllde en ny plastmugg till hälften och tog en klunk. Jag grimaserade, det här var defenitivt starkare än det andra vi druckit. Jag drack upp det och hällde i lite mer. Jag kände genast hur alkoholen tog över lite.
Jag hade inte ens märkt det, men medans vi dansade hade vi flyttat oss närmre varandra och nu stod vi bara några få centimetrar ifrån varann. Jag tog ett litet steg framåt så att våra kroppar nuddade varandra och började sakta grinda mot honom. Han hängde genast med i svängarna och lade ena handen på min höft och höll upp sin mugg med den andra. Jag vände mig om så att han stod bakom mig. Plötsligt knackade han mig på axeln,
-         Jag ser min kompis Mitch där borta, ska bara gå och snacka lite med honom, sa han i mitt öra och jag nickade.
Sen lämnade han mig ensam på dansgolvet. Jag sippade lite på drickan och kollade efter någon jag kände. Jag vände mig om när jag kände en hand om min midja.
-         Josh! suckade jag.
-         Hej babe, sa han och blinkade.
-         Kalla mig inte babe, sa jag äcklad och försökte trycka honom ifrån mig men han höll mig hårt om midjan.
-         Kom igen, dansa lite med mig, sa han och kollade ner på min kropp när han tryckte den mot sin. Jag lutade mig bakåt så mycket jag kunde. Någon knackade mig på axeln och Josh lossade greppet lite runt min midja. Jag vände mig om och möttes av en irriterad Ashley.
-         Ursäkta, men varför dansar du men Josh? frågade hon och bakom henne trängde sig Britney och Hannah fram.
-         Eh, det är nog snarare han som dansar med mig, sa jag och pekade emellan mig och Josh.
-         Men släpp honom då! skrek hon över musiken.
~ Justins Perspektiv ~
Jag stog och pratade med Mitch när jag hörde två tjejer skrika mot varandra. Jag ställde mig på tå för att se över allt folk. Två blonda tjejer stod bara en bit bort från mig och skrek mot varanda och gestikulerade hetsigt med händerna. En av tjejerna var Abby. Jag började armbåga mig fram genom trängseln och kom precis fram till dom när den ena tjejen med kortkort, tight klännig kastade sin drink över Abby. Folk drog efter andan och Abby hoppade förskräckt bakåt och kollade ner på sin klänning som nu var våt av drickan den andra tjejen just kastat över henne. När hon kollade upp igen glödde henes ögon utav hat och ilska. Hon flinade elakt mot tjejen.
-         Åh nej, du skulle inte våga, skrek tjejen och lade armarna i kors med ett överlägset flin.
-         Åh jo! skrek Abby, tog två steg framåt och hällde snabbt drickan över huvudet på tjejen. Hon tappade hakan och hennes ögon blixtrade till utav ilska. Abby flinade bara elakt. Rätt som det var kastade sig tjejen mot Abby. Jag hann precis hoppa fram och ta tag om hennes midja innan hon skulle slagit till Abby. Hon skrek och sparkade. Hon fick in en spark rakt mellan benen på mig. Jag jämrade mig, släppte taget om henne och föll kippandes efter luft ner på golvet. Allas uppmärkasmhet var nu riktad mot vårt håll, musiken hade sänkts betydligt och en annan kille skyndade sig att ta tag i hennes armar och hålla de bakom hennes rygg medans hon kämpade för att komma åt en förskräckt Abby.
~ Abbys Perspektiv ~
Jag tog två snabba steg fram mot Ashley och hällde resten av min dricka över henne. Hon gapade stort innan hennes ögon blixtrade till och hon kastade sig mot mig. Jag backade, skrämd av henne plötsliga rörelse. Men innan hon han hoppa på mig kastede sig en kille fram och tog tag i henne. Det var Justin. Hon sprakade och skrek, hon verkade träffa honom för han släppte henne och föll jämrandes till golvet. Brian var snabbt framme, höll fast Ashleys armar bakom hennes rygg och släpade ut henne ur rummet. Jag skyndade mig fram till Justin som låg och jämrade sig på golvet. Jag satte mig ner på huk bredvid honom och snart var Ryan, Chaz, Rose och Nathalia också där.
-         Är du okej? frågade Justin mig.
-         Jahag? skrattade jag. Är du okej är frågan!
-         Bollarna, sa han och väste mellan tänderna.
-         Ey, jag hjälper dig upp, sa Ryan.
Jag reste mig upp och backade några steg så att Chaz och Ryan kunde hjälpa honom. Justin höll sig mellan benen och sneglade generat på oss tjejer.
-         Vi drar hem, sa Ryan.
-         Vill ni ha skjuts? frågade Justin.
Men tanke på att min klänning var helt våt på framsidan ville jag helst inte gå hem.
-         Ja tack, om det går bra, sa jag.
-         Leggo, sa han bara och vi gick tillsammans därifrån mot bilen.
-         Jag ska så lägga is på det här när jag kommer hem, sa Justin och blinkade hårt när vi satt i bilen. Ryan körde medans Chaz satt i framsätet och Justin här bak. Eftersom vi var sex personer så fick jag sitta i Rosalynns knä.
Ryan släppte av oss vid Rosalynns hus och vi tackade för skjutsen. Rosalynn låste upp dörren och vi gick trötta in i huset. Vi slängde in min klänning i tvättmaskinen för att mamma eller pappa inte skulle känna lukten utav alkohol sen gick vi upp och la oss.
Eh, mamma gav mig dataförbud, så jag hann inte fixa fler bilder... :/ Kommentera så får vi se när jag kan skriva nästa gång :/

Kommentarer
Postat av: nour

HAHAH smart moa ;)

MEN MEER :O

2011-08-08 @ 17:39:55
URL: http://juztawesome.blogg.se/
Postat av: emma

as bra! merrr!!!

2011-08-08 @ 20:59:40
Postat av: Melina

Jätte bra :)

2011-08-08 @ 22:12:22
Postat av: Anonym

meer !! :)

2011-08-09 @ 23:33:33
Postat av: linnea

MMOOORREEEE !! :D

2011-08-10 @ 00:57:33
Postat av: Anonym

super bra :D

2011-08-10 @ 08:56:12
Postat av: Lisa'

meeer!:)

2011-08-10 @ 10:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback