This Thing We Call Love - Del 11

Tidigare:
-         Åhåhå, nej det är inte sant! sa Rosalynn och stirrade igen.
Jag vände mig om, Ryan och Chaz klara i kön och var på väg mot ett bord för att sätta sig, Justin gick före utan mat, han åt antagligen inte skolmaten. Han var på väg mot vårt bord.
~ Justins Perspektiv ~
Efter skolan hade pappa kommit och hämtat mig, precis som det brukade vara - innan berömelsen, innan rikedomen. Jag öppnade dörren och möttes utav Erin som precis var på väg ut med Jazmyn och Jaxon. Hon gav pappa en kyss på kinden innan hon tog upp Jaxon och tog Jazzy i handen och lämnade huset. Skönt! Bara jag och pappa, som det brukade vara.
Jag gick in i köket och öppnade kylskåpet, kollade runt lite. Tog ut en macka som pappa köpt på subway och satte mig ner vid vårt köksbord. Pappa kom snart in i köket och lutade sig mot köksbänken och tittade på mig medans jag tuggade på mackan.
-         Hur kändes det att vara i skolan igen då? frågade han och lade armarna i kors över bröstet.
-         Skönt faktiskt, kände mig ganska normal, sa jag och rykte på axlarna med ett litet léende på läpparna.
-         Dessutom träffade jag Abigail... lade jag till med ett flin.
-         Jasså, det gjorde du? sa pappa och rufsade mig i håret när han gick förbi.
-         Yep, mumlade jag och fortsatte tankspritt tugga på min macka.
Pappa kom snart tillbaka och ställde sig i dörrhålet,
-         Du, du ville jag att jag skulle varna dig, så nu gör jag det: jag ska ringa Abby och fråga om hon kan sitta barnvakt på lördag när jag och Erin ska bort, annars får du göra det, sa han och nickade mot mig.
*
Dörren öppnades hastigt och någon hoppade upp på min säng. Jag tryckte kudden över huvudet och drog täcket över mig.
-         Gå ut nu, om du vill se morgondagen! väste jag argsint där jag låg under täcket.
-         Jag skulle väcka dig sa mamma, sa Rachel och drog fort av mig täcket.
Jag ryckte tillbaks det,
-         Jag har sovmorgon, gå ut NU! skrek jag och tryckte kudden hårt mot huvudet igen.
-         Okej, okej! Ta det lungt, sa Rachel och gick långsamt ut ur rummet igen.
-         Stäng dörren! ropade jag efter henne.
Hon låtsades som att hon inte hörde, så jag struntade i det och lade mig tillrätta för att kunna somna om. Jag störde mig något så otroligt på att dörren till mitt rum stod öppen så jag slängde av mig täcket och gick fort fram till den och stängde den.
Säkert 20 minuter gick utan att jag hade somnat om, jag vred och vände på mig i sängen men kunde omöjligt somna. Jag kände mig inte ens trött längre, och jag skulle gå upp om 30 minuter. Att solen lyste in genom fönstret och värmde i mitt rum hade nog också med saken att göra. Jag kravlade mig fram till sängkanten och satte mig lånsamt upp, gnuggade mig i ögonen.
Jag tänkte på gårdagens lunch, fy vad pinsamt det hade varit.
~ "Tillbakablick" ~
Justin log mot mig när han såg att jag tittade på honom. Han drog ut stolen bredvid mig och satte sig ner. Nu var allas blickar vända mot oss.
-         Tja tjejer, sa Chaz och satte sig tilsammans med Ryan bredvid Rosalynn på andra sidan bordet.
Chaz och Ryan kände vi, inte super bra, men vi kunde umgås ibland på håltimmar eller så.
-         Tjenixen, sa Rose.
Justin förflyttade blicken mellan oss tjejer.
-         Oh, jag är Rosalynn, sa Rose och sträckte fram handen mot Justin, han tog den, log och nickade artigt.
-         Och jag är Nathalia, sa hon och vinkade lite blygt.
Jag klidade mig i nacken,
-         Ska du inte äta något? frågade jag Justin.
-         Får inte äta skolmaten, svarade han kort med ett snett léende som tog andan ur mig.
Jag nickade nästan osynligt och en tystand lade sig över bordet. En pinsam tystnad. Jag kunde känna hans blickar på mig under nästan hela lunchen och det var otroligt... irriterande, störande? Jag fick ingen riktig matro, så efter ett tag, med hälften av min portion kvar på tallriken, ställde jag mig upp,
-         Är ni klara tjejer? undrade jag och fixade till håret innan jag tog upp tallriken och vi gick och lämnade våra grejer.
Sen hade jag inte sett till Justin något mer den dagen.
Jag drogs tillbaka till nutid och reste mig långsamt upp från sängen, stängde av alarmet som skulle ha ring om 30 minuter och gick med tunga steg in i badrummet.
På lördag skulle jag sitta barnvakt igen... Tänk om Justin skulle vara där! Vad skulle jag göra då? Jag suckade och spottade ut tandkrämen i handfatet.
*
Torsdag och fredag gick fort. Rachel hade stormat in i mitt rum och väckt mig tidigt imorse, när jag drog henne i håret för att hon aldrig fattade att jag behövde min skönhetssömn sprang hon till mamma och gnällde.
Efter en liten frukost bestående av en smörgås och juice hade jag tagit en välbehövd dusch och stog nu och torkade håret. Klockan elva skulle jag vara hemma hos "The Bieber Family". Jag sminkade mig lite lätt och drog på mig ett par korta, slitna jeansshorts och en brun-grå t-shirt. Jag stog framför spegeln ett tag och funderade innan jag bestämde mig för att platta håret. Jag satte i min Ipod i högtalarna och satte den på shuffle.
Jag log nöjt mot min spegelbild.
(Abby)

-         Har du åkt än, gumman? ropade mamma nedifrån.
Vad var klockan...? 11.10?! Fan! Tänk om dom blir sena till något viktigt nu! Jag sprang ner och drog på mig mina skor. Jag grabbade snabbt tag i mina nycklar som hänge i nyckelskåpet bredvid dörren. Mamma stod med armarna i kors och kollade roat på medans jag stressade omkring.
-         Hejdå! rppade jag och sprang ut genom den öppna dörren.
~ Justins Perspektiv ~
Jag stog i dörrhålet till hallen och kollade på när pappa och Erin tog på sig sina skor.
-        Du måste stanna hemma tills Abby kommer, sen får du göra vad du vill, sa pappa.
-        Visst, drar nog till Ryan då, sa jag fast jag visste att jag inte skulle det.
-        Hon borde vara här när som helst, sa pappa och kollade på klockan som satt på väggen.
-        Hejdå, ha det kul, sa jag och flinade.
-        Hejdå, sa pappa och stängde dörren efter sig.
Klockan var tio över nu, hon skulle ha varit här prick.
Jag hade precis satt mig i soffan bredvis Jazzy och lyft upp Jaxon i knät när det ringde på dörren.
~ Abbys Perspektiv ~
Jag sprang upp för trappen med andan i halsen. Jag nästan slängde mig på ringklockan och funderade ut vad jag skulle säga medans jag otåligt väntade på att någon skulle öppna.
Dörren öppnades och där stod Justin...
Har inte tid att hitta fler bilder, min kompis väntar och jag behöver duscha, hehe.
Kommentera för kapitel tolvvv ;)
BieberLove ♥

Kommentarer
Postat av: Linnea

Grymt :D

2011-08-05 @ 14:29:46
Postat av: Elsa

2011-08-05 @ 19:37:35
URL: http://panni
Postat av: Elsa

Ni är jätte bra och jag vill hela tiden bara läsa mer!!!

2011-08-05 @ 19:38:49
URL: http://panis.blogg.se/
Postat av: Dani

Superbra novell ni håller på med nu tjejer ;) Älskar den!

2011-08-05 @ 20:07:12
URL: http://picsmania.blogg.se/
Postat av: nour

mer :D

2011-08-05 @ 22:04:12
URL: http://juztawesome.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeer

2011-08-05 @ 23:18:07
Postat av: josse

super!:)

2011-08-06 @ 00:15:36
Postat av: emma

skit bra!

2011-08-06 @ 03:27:07
Postat av: Anonym

Gryymt bra! :)

2011-08-06 @ 11:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback