This Thing We Call Love - Del 8

 

Tidigare:

-         Jag behöver inget, jag menar det, sa jag.

-         Klart du ska ha något Abigail, 10 dollar är typ det ända jag har, går det bra sa han och sträckte fram sedeln.

-         Tack, men kalla mig Abby, och ring bara om du behöver hjälp något mer, sa jag léende och tog emot sedeln.

-         Visst, det ska jag göra, sa han.

Jag vände mig om och öppnade dörren, jag vinkade och hörde när han stängde dörren bakom mig.


Nu hade det gått flera veckor sedan jag satt barnvakt för första gången i april. När jag hade varit på väg hem hade jag messat Nathalia och Rosalynn och sagt att jag satt barnvakt åt Justin Biebers syskon. Nathalia flippade ur ganska ordentligt för att inte vara ett fan, men Rosalynn hade reagerat helt annorlunda, antagligen för att hon inte gillade honom alls. Men jag visste att hon egentligen brydde sig lite, innerst inne, jag menar, jag sitter barnvakt åt en världskändis syskon. När jag berättade för mamma vart hon först upprörd över att jag gått hem till en vuxen man jag träffat inne i staden och som hon inte hade en aning om vem det var, men till slut - efter en lång lektion om att inte lita på främlingar - lugnade hon ner sig och gick med på att jag fick sitta barnvakt fler gånger.

*

Jag har suttit barnvakt fler gånger sedan dess, inte en glimt hade jag fått av självaste Justin Bieber. Men jag förväntade mig inte att få det heller, så upptagen som han alltid verkade vara. Nu har det hunnit bli maj och solen lyser nästan varje dag. Idag var inget undantag, det var jättevarmt utomhus och hela staden gick i shorts... eller ja, alla utom fullisen inne i stan som inte hade nåra andra byxor än sina skitiga, slitna jeans.

(Ignorera hårfärgen)

När jag gick hemifrån till skolan hade jag tagit på mig något av det svalaste jag hade för att överleva de varma klassrummen, fullpackade med elever och dålig luftkonditionerning. Dessutom undvek jag att ta bussen nu, där var det också varmt som i en bastu, så jag tog cykeln istället.

När jag klev in i skolbyggnaden var det första jag såg Josh. Oh great! Han kommer antagligen förstöra hela min djävla dag, tänte jag.

Jag hoppades att inte sett mig än och gick, med blicken ner i golvet, förbi honom.

-         Hey Abby, sa han flirtigt och slöt upp vid min sida.

Fan!

-         Hej Josh, suckade jag och himlade med ögonen.

-         You look hot today, sa han, flinade och la armen om mina axlar.

-         Ugh, snälla, kan du ta bort armen?

-         Vad? Har du nått problem med det eller? sa han med uppspärrade ögon och försökte låta förolämpad.

-         Ja, uppenbarligen, eftersom jag ber dig ta bort den, sa jag irriterat.

Han tog bort den, flinade och sa:

-         Vi ses på träningen, sen smällde han till mig på rumpan och gick tillbaka till sitt ”gäng”.

Jag bet ihop hårt, slog bort tanken på att gå efter honom och slå ut hans tänder och gick, generat men samtidigt rasande, vidare mot mitt skåp. Vid trappan stog Ashley tillsammans med Britney och gav mig världens bitchblick som skulle kunna döda en elefant, jag bitchblickade tillbaka, tänkte inte låta mig tryckas ner av henne bara för att Josh verkade gilla mig mer än vad han gillade henne. Ashley var skolans blonda bitch som älskade att stå i centrum, en kvinnlig Josh kan man säga. Hon hade sina två ”bästavänner”, Britney och Hannah, som var minst lika bitchiga dom med.

Vid mitt skåp stog Nathalia och Rosalynn och pratade om något som verkade högst intressant eftersom de nickade ivrigt och slängde med armarna hit och dit. När Nathalia, som stod vänd med ansiktet åt mitt håll, såg mig petade hon till Rosalynn och de båda vinkade glatt. Jag vinkade glatt tillbaka och kramade om dom innan jag helt plötsligt spelade irriterad och berättade om Josh. Dom garvade bara.

-         Men seriöst, det är inte roligt! Vet ni hur skämmmigt det är eller? sa jag och slog till Rose på armen.

-         Du borde vara glad att det inte är ännu en idiot slash ett äckel att skriva upp på listan över folk som gillat dig, sa hon och flinade.

-         Hah, han räknas väl till båda kategorierna? fnös jag.

Fast jag visste vad hon pratade om och höll väl med till viss del, hittills hade typ bara Curt, Jamie och Philip gillat mig och alla tre var antingen största töntarna med fetaste Harry Potter-glasögonen eller varit värsta pervosarna som ville ha ner mig i sängen.

Skoldagen var väl som övriga, händer inget speciellt förutom Celia som får utbrott och rusar ut ur klassrummet nästan varje dag. Äntligen var det dags för träningen som oftast var det roligaste på hela veckan.

*

Jag, Nathalia och Rose tog som vanligt längst tid på oss att byta om. Dessutom hade vi uteträning så det var längre att gå än till gympasalen. När vi kom fram visslade vår tränare i visselpipan och bad alla att samla sig.

-         Ni var sist som vanligt va? frågade hon mig, Nathalia och Rose.

Vi nickade. Hon började dela ut hopprep till alla som vi skulle använda under uppvärminingen. På andra sidan planen hade killarnas fotbollsträning precis dragit igång.

Efter att vår tränare sagt några ord om dagens träning släppte hon iväg oss och vi gick svettiga mot omklädningsrummet för att duscha.

När jag drog t-shirten över huvudet kände jag blickar i ryggen och vänte mig om för att se Ashley och company stå och glo på oss med överlägsna miner.

-         Vill ni ha en bild eller? frågade Rose spydigt.
-         Nej tack, vi skulle helst vilja slippa se er över huvud taget, slängde Britney ur sig.

-         Men sluta glo dårå, sa jag.

Vi packade ihop våra saker och lämnade Ashley och company fnittrandes bakom oss.

*

Efter skolan cyklade jag direkt hem till Familjen Bieber. Jag tog med barnen ut i trädgården och satte oss i skuggan av ett stort träd. Sam följde glatt med ut.

Efter ett tag kände jag att det var dags att gå in, jag kände mig kokhet! Jag fyllde en varsin pipmugg med vatten åt Jazzy och Jaxon och tog sedan med dem upp på deras rum. Där lekte vi ett tag innan jag hörde dörren slå igen där nere och Jeremys röst fyllde huset, han lät glad. Jag hörde steg i trappan och jag kikade ut genom springan mellan dörren och dörrkarmen. Ute i hallen gick en kille förbi... En kille som definitivt inte var Jeremy...


TADA! Lyckades fixa kapitel någorlunda likt hur det var innan ;) Kommentera för kapitel 9 som jag ska skriva alldeles strax!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeera! :)

2011-08-01 @ 11:30:02
Postat av: Anonym

meeeeeeer ! älskar verkligen novellen ! :D

2011-08-01 @ 13:16:10
Postat av: E'

Hahah meraaa! :)

2011-08-01 @ 14:17:49
Postat av: m

Mer!:D

2011-08-01 @ 19:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0